motofan motofan
284
BLOG

Czas zmiany opon nadchodzi nieubłaganie...

motofan motofan Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Mamy październik, a więc czas, w którym wszyscy gorączkowo będą udawać się do wulkanizatorów w celu zmiany opon na zimowe, zbliża się nieubłaganie. Niestety. Z racji tego, że sam – jako kierowca – stałem właśnie przed wyborem nowego ogumienia dla mojego czterokołowego przyjaciela, przeszukałem w tym zakresie dosyć wnikliwie Internet i dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy, o których wcześniej nie miałem pojęcia.


Ano na przykład, że całościowa wartość sprzedaży opon w Polsce wyniosła w roku 2011 około 11,4 mln sztuk (wzrost o 13,8% w porównaniu do roku 2010). A to znowu przeczytałem, że największy przyrost sprzedaży odnotowano w segmencie ogumienia zimowego i wielosezonowego - aż 17,5% podczas. W segmencie opon letnich wygląda to trochę słabiej, bo wzrost sprzedaży wyniósł 10,1%. Nie to jednak zaciekawiło mnie najbardziej. Choć sam jestem entuzjastą zakupów w Internecie, to przyznaję, że zaskoczony byłem, gdy dowiedziałem się, jak dużo osób kupuje opony w Internecie. Tak, w Internecie!


Ocenia się, że już w roku 2012 przez Internet zostanie sprzedanych do 15% wszystkich opon w Polsce. Myślę sobie: „skoro inni kupują w Internecie, to czemu ja mam się wychylać i przepłacać w zwykłych sklepach?”. No to szukam dalej. Gdzie takie opony mogę kupić? W Internecie jest tego pełno – oponeo.pl, interopony.pl, czy tirendo.pl. Ja wybrałem właśnie ten ostatni – tirendo.pl


Właśnie. Jak odpowiednio wybrać opony? Składa się na to wiele czynników, ale do samochodów małolitrażowych, takich jak mój (Opel Corsa), wystarczają opony kierunkowe klasy budżetowej i klasy średniej (w zależności od pozostałych potrzeb). Wybór jest szeroki. Najważniejsze, to żeby określić najważniejszy dla nas parametr. Jeśli istotne jest dla nas dobre zachowanie pojazdu na śliskiej nawierzchni, na śniegu, czy błocie, warto wybrać opony zimowe kierunkowe. Jeśli natomiast ważna jest dla nas pewność dobrego prowadzenia w zakrętach, szybka reakcja na ruchy kierownicą, cicha praca opon i długa żywotność opon, postawmy na opony zimowe asymetryczne. Jeśli chodzi o określenie, jakich dokładnie opon powinniśmy szukać z pewnością pomoże Wam też wujek Google;) Mówiąc krótko - zachęcam wszystkich do zakupów opon w sklepach internetowych - oszczędzacie sporo pieniędzy, macie dużo większy wybór, niż w niejednym sklepie w Waszym mieście i dostajecie opony pod nos. Albo pod garaż - jak wolicie;) Powodzenia i szerokiej drogi! ;)

motofan
O mnie motofan

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości